borisBoris Filemon

V 80-tých letech: celovečerní projekce diaporam v Brně, Rýmařově, Bratislavě, Nitře, Šumperku, Třešti, mnohaleté úspěšné prezentace na mezinárodním festivalu v Opavě, projekce kolektivní v Polsku, Švýcarsku, Německu, Maďarsku, Francii či Belgii,
ke 150 letům vzniku fotografie – autorské projekční pásmo ve Sjezdovém paláci na výstavišti v Praze, další projekce 1990 MKS Pardubice, Brno 1991,

výstavní síň Fotochemy Hradec Králové 1991, Dolní Kounice 1993, Planetárium v Brně, Znojmo Žlutá ponorka ( pol. 90-tých let ), Brno – Komárov (Skladatelův rok, krajiny, Přátelé stromy, Síla stromů aj. 1997, 1999, 2000, 2002 a 2003), VUT Brno 1998, zámek Slatiňany 1999 a 2004, Letovice 1999, Otrokovice 2000, Moravský Krumlov 2000 a 2002, Mahenovo divadlo v Brně 2000, Rudice 2000 a cca 2004, Ladies Gun Club Brno 2001 a 2003, ACADEMIA Brno (nám. Svobody) 2002 a 2004, Strážnice 2003, rektorát VUT Brno 2004, Kyjov Galerie Doma 2005, Maximvs Brno 2005, zámek Blansko 2006, Kyjov Kulturní dům 2006, Platinium Brno 2006,

nějaká ta desítka výstav společných, např. FOTOGRAFIA ACADEMICA Pardubice, Brno M palác, Nová radnice, Mahenova knihovna, Jak se žije rodině ? Brno Nová radnice, s Klubem Moravských fotografů: Dny stromů v divadle Husa na provázku 2001 - 2003, Planetárium Brno, Třebíč, Moravský Krumlov, Letovice, Olympia – Brno,
surrealistický portrétní cyklus Skladatelův rok 1990-91 (ve sbírkách Moravské galerie)

sekvenční pojetí prezentace např. ”Přátelé stromy”,

abstraktní fotografie : hledání a nalézání ve tvarech a strukturách od dětství - něco podobného bylo rozvinuto a nazváno INFORMEL, od 70-tých let fotografuje „nalezená zátiší“, např. cyklus Mapy Karibiku 1997 z pevností San Juanu na Puerto Ricu - symbolika dávných map neznámých ostrovů a zemí, vrypy historie - příběhy XV. – XVII. století, s protikladem této konkvistadorské minulosti v podobě detailů subtropických a tropických stromů, abstraktní malby světly : Fascination de la musique - cílený návrat k autorovým výtvarným nápadům let osmdesátých (tehdy na diapozitivech ) : hudba vyjádřená použitím světel měst, ohňostrojů a jiných světelných zdrojů, hudba lesa, fantaskní notové záznamy fug, kvartet, symfonií, zrody hudebních myšlenek...., expresivní fotografie : cyklus V proudu

"antidokumenty" (v 80-tých letech) v protikladu ke klasickému pojetí fotografického dokumentu s nadsázkou, přirovnáními a zkraty do nové kvality, živější, širší a s bohatší vypovídací schopností, než jakou má v přetížené době realita sama – hyperboly či pábení: např. vyjádření devastace minulé společnosti i přírody v audiovizuálních programech Město Er, Oči pro všední ráno, Odvrácená strana města, Kocábka, Slavkovské memento, Něco se děje,
70-tá a 80-tá léta - živá fotografie : vlaky, busy, ulice, „myslivci“, „hospodáři“, cyklus Zlomy - zvláštní technika montáže diapozitivů, krajinářský cyklus Paní Vysočina ( především černobíle), černobílé i barevné krajiny Moravy a Čech i jiných zemí
  • měsíčník Československá fotografie: 1987, 2 : str.66 a násl., článek Opava a její osobnosti,
  • měsíčník Československá fotografie: 1988, 4: str.150 a násl., článek Quo vadis diafone
  • katalog pražského Salonu ke 150 výročí fotografie
  • Sanquis 2003, 28 : str. 76 a násl., článek Ludvíka Hesse : Umělec soudcem ( časopis je též v internetové podobě www.sanquis.cz )
  • Divoké víno, 2003, 5 ( internetový časopis http://www.divokevino.cz/0503/index.php )

PPŘEHLED VÝSTAV

2002: Moravský Krumlov
2002: Academia
2004: Slatinany
2006: Zámek Blansko
2006: Platinum


VVýstavy

GGalerie

Kontakt

Spolupracujeme